Groepslessen 2.02019-01-15T15:07:23+00:00

WORKOUT
LESSEN

Voor groepslessen ben je bij de Workout aan het goede adres. Met 22 verschillende soorten groepslessen en meer dan 160 lessen per week bieden wij de meeste groepslessen van Utrecht aan. Van Les Mills tot Spinning, Pilates en Bootcamp. Er is voor ieder wat wils. Heb je geen uur de tijd, maar wil je toch een snelle en effectieve workout? Dan zijn de small-grouptrainingen misschien wat voor jou! Natuurlijk altijd onder begeleiding van gediplomeerde docenten!

Onze verschillende soorten groepslessen:
Spierversterking
Uithoudingsvermogen
Body & Mind
Small-group training
Bootcamp

RESERVEREN
KENNISMAKING AANVRAGEN

SPIERVERSTERKING

LES MILLS
BODYPUMP

Bodypump is de originele barbell-les met spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam. Tijdens deze workout worden alle spiergroepen aangepakt met een selectie van technieken uit de krachtfitness, zoals squats, presses, lifts en curls. Het doel van Bodypump is het verbeteren van de kracht en het uithoudingsvermogen van de belangrijkste spiergroepen en daardoor het verbranden van calorieën.

BODYSHAPE

BodyShape is een trainingsmethode voor een juiste houding en een beter figuur. Door middel van statische training wordt de basisspanning in de spieren vergroot. Veel aandacht krijgen de zogenaamde B spiergroepen: buik, benen, borst en billen.

LES MILLS
TONE

LES MILLS TONE combineert blokken van kracht-, cardio- en coretraining tot een complete en effectieve workout. Een LES MILLS TONE training bestaat uit een mix van oefeningen om het hele lichaam te trainen en de hartslag te verhogen. De workout helpt bij het verbranden van calorieën en het opbouwen van conditie en kracht, maar je verbe- tert ook je energieniveau, exibiliteit, balans, behendigheid en coresterkte. De instructeur geeft diverse opties zodat je de intensiteit van de workout zelf kan bepalen.

CORE
STRENGTH

Alles begint bij de kern! Een sterke Core (buik- en rugspieren) biedt een stevige basis voor een sterk lichaam. Tijdens deze 30 minuten durende core training worden de rug- en buikspieren maximaal aangesproken en getraind.

Core Strength is de ultieme manier om de Core krachtig en in vorm te krijgen. Met dynamische oefeningen voor je buik-, bil-, rugspieren bouw je een krachtige en sterke core. Doordat alle beweging vanuit de core komt is de les ideaal om eventuele blessures te voorkomen. Bij een deel van de oefeningen wordt er een resistance tube gebruikt om een ketentraining te realiseren. De les is goed te combineren met een huidige cardio en/of kracht training workout.

UITHOUDINGSVERMOGEN

SPINNING

Spinning is de workout waarbij je staand of zittend fietst op het ritme van krachtige muziek. Tijdens de workout wordt de weerstand van de fiets aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De resultaten zijn conditieverbetering, spierversterking en vetverbranding.

De fietsen zijn van Startrac en werken met een vliegwiel. Op de pedalen is plaats voor normale sportschoenen en fietsschoenen met een spd kliksysteem.

STEPS

Dé energieke en atletische workout met een step die goed is voor zowel conditie als versteviging van de benen, billen en abs. De step wordt op verschillende hoogtes gebruikt en met de bewegingen die diverse moeilijkheidsfactoren kennen is Step toegankelijk voor iedereen en de choreografie wordt stap voor stap tijdens de les aangeleerd! De muziek van Step is fun en funky en elke les zal een waar feest zijn!

LES MILLS
BODYATTACK

Bodyattack is een interval cardiotraining waarmee je kracht en uithoudingsvermogen opbouwt. Deze les is voor iedereen die op een leuke manier van een uitdaging houdt, zowel voor de beginnende als de hardcore sporter. Door het volgen van Bodyattack verbetert je algehele conditie, het vormt je lichaam en je ontwikkelt kracht. De bewegingen op krachtige muziek zijn eenvoudig waardoor je tot wel 750 calorieën kunt verbranden.

Sooooo whats stopping you, Go for it!

FATBURN

De beste workout om vet te verbranden en het hele lichaam strakker te maken. Het accent ligt op de buik, billen en benen maar het bovenlichaam wordt uiteraard niet vergeten. Bij FatBurn! wordt gebruik gemaakt van een step, dyna-bands en gewichtjes. Dit gebeurt op muziek zonder moeilijke pasjes of springoefeningen. Kortom, FatBurn! is voor iedereen toegankelijk.

COMBAT

Combat is een op Oosterse vechtsporten gebaseerd fitnessprogramma, met bewegingen uit disciplines als karate, boksen, taekwondo en tai chi. De combinatie van vechtbewegingen en opzwepende muziek zorgt voor zowel een lichamelijke als een mentale uitdaging, met als doel een beter figuur en verbetering van je conditie.

BODY & MIND

YOGA &
YIN YOGA &
YOGA BASIS

De Yoga les bij de Workout is een krachtige en dynamische vorm van Yoga. Er wordt bij Yoga gebruik gemaakt van oefeningen waarbij bewegingen centraal staan zoals de natuur die bedoeld heeft. Yoga is erop gericht de innerlijke kracht te activeren, waardoor de spieren sterker worden, de geest helderder wordt en het concentratievermogen groter wordt. Het resultaat van Yoga is een perfecte balans tussen lichaam en geest.

PILATES &
PILATES STRENGTH

Pilates is een body & mind training. In deze les doe je oefeningen die de rompspieren (rug- buik en bilspieren) versterken. Pilates is een goed uitgebalanceerde methode op rustige muziek die voor iedereen toegankelijk is. Een verbeterde lichaamshouding, verbeterde beweeglijkheid, soepelere gewrichten en sterkere spieren zijn voordelen van Pilates.

LES MILLS
BODYBALANCE

Bodybalance is een body & mind groepsfitness les, met als doel een goede balans tussen lichaam en geest. Tijdens de BodyBalance lessen wordt gebruik gemaakt van oefeningen en invloeden uit Pilates, Tai Chi en Yoga.
Deze worden aangevuld met oefeningen voor gecontroleerd ademhalen, lenigheid, kracht, concentratie, meditatie, versteviging en evenwicht.

ESSENTRICS

Essentrics is een full-body workout. De vloeiende en dynamische stretches maken het lichaam slank en ‘toned’, sterk en flexibel. Armen, benen, billen en buik worden strakker en de houding beter. Ook helpt Essentrics bij het voorkomen en genezen van blessures en het verlichten van pijn.

STRETCHING

Een 30 minuten les waarbij het op een voorzichtige manier rekken van een spiergroep om de lenigheid van de betreffende spiergroep te trainen en te verbeteren voorop staat. Ook kan stretching gebruikt worden ter bevordering van revalidatie en het voorkomen van blessures. Je zal het verschil zeker merken.

SMALL-GROUP TRAINING

KICKFIT

KickFit is een leuke en intensieve training waarin kracht, uithoudingsvermogen en boxen gecombineerd worden. Gedurende 30 minuten train je in verschillende rondes je volledige lichaam. Dit resulteert in een energieker, zelfverzekerder en fitter gevoel. Tijdens deze les wordt er niet gespard en is er geen contact met medesporters.

QUICKFIT

Door middel van een full-body workout alles uit je zelf halen! Een combinatie van apparaten en functionele oefeningen in één training. Zowel op het gebied van spierversteviging als uithoudingsvermogen brengt deze les je in slechts 30 minuten naar een hoger niveau. Deze unieke training zal je in 2-tallen beleven. De training is op ieder niveau mee te doen en voor alle leeftijden geschikt.

TRX

Met de nieuwe 30 minuten les ga je aan de slag met de TRX suspension trainer. Je maakt alleen gebruik van je lichaamsgewicht om onder begeleiding van een trainer de meest uitdagende oefeningen uit te voeren. Samen met maximaal 11 andere deelnemers zul je versteld staan van de effectiviteit van deze trainingsmethode.

TRX: Make your body your machine!

SNOWFIT

Snowfit is een les waarbij je in een kleine groep van maximaal 12 deelnemers, in 30 minuten fysiek voorbereidt op de wintersport. Tijdens de circuit training werk je een van te voren uitgezet circuit meerdere malen achter elkaar af. Tijdens deze leuke en intensieve training staan uithoudingsvermogen, lenigheid en kracht centraal. Directe resultaten zijn; een verbeterde conditie, vergrote stabiliteit en ‘shaping’ van je lichaam. Door deze les zul jij de wintersport absoluut fit in gaan!

KETTLEBELL

Een kettlebell ziet er uit als een metalen kogel met een handvat. Deze oude Russische trainingsmethode wordt steeds populairder in Nederland en is ook bij de WorkOut te volgen.

Tijdens deze intensieve les van dertig minuten wordt veel aandacht besteed aan de techniek en trainingsmogelijkheden. De focus ligt op lenigheid, kracht en stabiliteit. Dankzij de kleine groep van maximaal tien personen is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Kettlebells zijn beschikbaar in verschillende maten, tussen de 4 kg en 32 kg, en de oefeningen zijn eenvoudig en veelzijdig. Een kettlebell workout is daarom geschikt voor mannen en vrouwen en jong en oud.

Dankzij de enorm hoge intensiteit maakt kettlebell training het mogelijk om kracht-, flexibiliteit en stabiliteit in één keer te trainen. Deze explosieve training heeft een zeer grote maar positieve impact op het lichaam. De resultaten op het gebied van afslanken en het opbouwen van conditie en spiermassa zijn enorm!

FUNCTIONELE
TRAINING

Een ideale small-group training van 30 minuten onder intensieve begeleiding, die met een hoge intensiteit het hele lichaam traint! De oefeningen zijn functioneel, dat wil zeggen het hele lichaam wordt getraind in tegenstelling tot een training met reguliere fitnessapparaten die meestal gericht zijn op één spiergroep. Bij veel oefeningen in de functionele training wordt gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht óf materiaal dat het hele lichaam uitdaagt bij het uitvoeren van de oefening.

Functionele training is voor IEDEREEN en dus heel toegankelijk! Iedereen kan op zijn eigen niveau meedoen, hiervoor hoef je geen ervaren sporter te zijn. Alle oefeningen kunnen zo worden aangepast dat ze voor iedereen uitvoerbaar en uitdagend zijn.

Als je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en graag effectief en efficiënt wilt trainen, dan is dit jouw les!

ABS
15 MIN

Wat houdt een buikspierkwartier in?

Tijdens het buikspierkwartier wordt er een kwartier lang de nadruk gelegd op het trainen van de buikspieren. Zowel de bovenste -, onderste – en de schuine buikspieren worden getraind. Buikspierkwartier is voor iedereen die doelgericht aan de slag wil gaan met een vorm van fysieke en mentale training. Buikspierkwartier is uitdagend, maar gaat zover als je kunt. De coach zal je blijven motiveren om iedere week er tegenaan te gaan.

Jong, oud, man, vrouw, beginner, gevorderde, iedereen in de buikspierkwartierles kan werken aan zijn of haar eigen doelstellingen.

C.O.R.E.

C.O.R.E. is een les waarbij de romp flink wordt getraind. In 30 minuten worden oefeningen gedaan waarbij de rechte buikspieren, schuine buikspieren, rug en heupen worden uitgedaagd. Sterke corespieren hebben een positief resultaat op je lichamelijke gezondheid, je wordt krachtiger in je bewegingen, het helpt bij sportprestaties, maakt de buik platter en voorkomt rugklachten.